Založ si blog

Konečne sloboda

Nočné mesto ožilo ruchom mladých ľudí, ktorí sa prišli zabaviť a zložiť z pliec staré problémy. Medzi blízkymi skupinami sa podávalo šampanské a pri pozornom počúvaní sa dali zachytiť niektoré predsavzatia. „Šťastný nový rok!“ ozývalo sa zo všetkých strán. Ohlušujúce výbuchy ohňostrojov osvetľovali ľuďom usmiate tváre. Kdesi vzadu v uličke sa hádal mladý pár v značnom alkoholickom opojení. V strede námestia vedľa rodičov pišťali malé dvojičky a silno si zapchávali uši mrznúcimi rukami.

A kdesi ďaleko od celého tohto šialenstva a rozruchu stála na opustenom moste čierna silueta. Úplne kontrastná k farebnému šialenstvu, ktoré prebiehalo takmer všade navôkol. Vytvárala na starom moste akýsi zvláštny pokoj nezlučiteľný so svetom. Stála tam úplne nehybná, len tmavá sukňa distingvovane pravidelne povievala vo vetre ako vlajka slobody. Pouličné lampy osvetľovali jeho tvár. Stál takmer nehybne ako socha strážiaca kraj mosta. Nedalo sa celkom presne rozlíšiť či sa kajúcne modlí alebo si len ticho pokorne spieva. Akoby nechcel narúšať pokoj, v ktorom sa nachádzal. Plecia mal sklonené, životom unavené, odovzdané osudu. Hľadel do Dunaja a slzy mu stekali po tvári, rozmazávali mu červený rúž. Boli to slzy šťastia, slzy prichádzajúcej slobody, ktorá pohltí jeho telo do nekonečnej lásky a voľnosti.

„Môžem byť kým chcem. Môžem byť čím chcem,“ opakoval dokola ako náboženský fanatik.
„Pane, viem, že na mňa nie si hrdý, ale neviem takto ďalej pokračovať. Verím, že pochopíš moje rozhodnutie a neuvrhneš ma do večného zatratenia. Verím, že ma počkáš na konci a privítaš ma do Tvojej milosrdnej náruče, že tvoj súd nad mojím osudom bude zhovievavý. Verím v Teba, pane, nikdy som nezapochyboval. Vravel si „aby sme mohli z lásky umrieť, musíme z lásky žiť“. Narodil som sa z lásky, snažil som sa žiť v láske…“

V rodine evanjelického kňaza zazvonil telefón.
„Jakub, Jakub, čo to robíš?“ začala hystericky vzlykať matka padnúc na kolená.
Otec rodiny priložil ucho k slúchadlu so zlým tušením vyrytým v tvári.
„.. snažil som sa potlačiť to, kto som, aby ma ostatní milovali, aby boli rodičia na mňa hrdí, aby sa otec za mňa nemusel hanbiť..“
„Jakub..“ bolo jediné šepkanie, na čo sa otec zmohol. V kútiku oka sa mu vytvorili potôčiky sĺz, ktoré sa snažil zachytiť svojimi rukami.
„..ale ja viem, že aj keď všetci vravia iné, ty ma miluješ v každej mojej podobe. Odpusť mi moje hriechy. Stvoril si ma, pane, a ja sa ti odovzdávam. Amen.“

Nemôžeš vedieť. .. nikdy

28.07.2018

Milý denníček, mám ťa ako lacnejšiu náhradu terapeuta. Tu opäť Romana. Som zúfalá! Je 24.novembra a za mesiac sú Vianoce. Veríš tomu? Takto pred rokom som bola nadšená z vlastnoručnej výzdoby v celom byte a s veľkým úsmevom sa ovíjala Marekovi okolo pliec. Bola som šťastná. Bože, nie. Bola som falošne šťastná. A čo je vlastne šťastie? Ježiš.. zase [...]

ONA

28.07.2018

Je pravda, že som tam nešiel náhodou. Bar Vaše potešenie bol od môjho domu niekoľko kilometrov, ale vždy to stálo za to. V nabitom kalendári plnom obchodných stretnutí, som si štvrtky večer vyhradzoval práve pre ňu. Nebola typ ženy, za ktorou sa otočí každý chlap. Nemala tie správne krivky. Plné prsia a oblé boky. Nevyžarovala z nej tá dravá sexualita, s akou som sa [...]

Čo budeš, ak budeš veľká?

10.07.2018

Keď som bola malé dievča, pýtali sa ma, čo budem, ak vyrastiem. V tej dobe som odpovedala veci ako raketová fyzička, biochemička, finančná plánovačka, analytička počítačových systémov. Ani by mi nenapadlo, že som si mala vytýčiť oveľa ľahší cieľ. Počas života som zistila, že fyzika, matematika a ani počítačové systémy nie sú odbory, v ktorých budem vynikať. [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 85378x
Priemerná čítanosť článkov: 2754x

Autor blogu

Kategórie