Založ si blog

Aby si pochopil. .

more-a-mesiac-v-polovici-noci-1024x1024

 

„Kam to ideme?“ zašepkal do tmavej chodby osvetlenej iba pouličnými svetlami.
„Uvidíš,“ odpovedal Rozum.
Na malú chvíľu zmizol vzadu. Do vrecka si odložil akýsi strieborný predmet.
Žeby nôž?
„Tak kam to do riti teraz v noci tak súrne ideme?!“ opýtal sa naliehavo Hlupák.
Ale Rozum sa nenechal rozhodiť. Ďalej kráčal po piesočnatej pláži. Vedel, že sa musí dostať až Tam.
„Ideme Tam,“ ukázal prstom do diaľky na oceán.
„Vedieť, že sa zblázniš a v noci sa budeš chcieť ísť len okúpať do mora, sa ti na to celé môžem vieš čo.“
„Musíme tam ísť, lebo ty sa musíš narodiť.“
„Ako narodiť? Neprídem ti dosť živý? Ty si sa vážne musel zcvoknúť.“
„Musíš sa narodiť do pravej podoby..“

Rozum stál po kolená vo vode a uprene hľadel na Hlupáka.
„Tak čo? Čo teraz?“ netrpezlivo vykrikoval.
„Vieš Hlupák, nie si jediný, ktorý ho nemá. Je ich veľa. Tak veľa. Ale dnes ho dostaneš, ak ho dokážeš prijať.“
Hlupák bol z polovice skeptický k jeho nezrozumiteľným rečiam, ale ovládla ho zvedavosť.
„Tak o čo ide?“
Rozum načiahol ruku hlboko do vrecka a vytiahol ten zvláštny predmet, ktorý odrážal svetlo mesiaca.
Zabije ma. Ten idiot ma tým nožom podreže.
Hlupák chcel bezhranične kričať a utekať. V duchu si prehrával všetky tie názory, ktoré počúval roky. Všetci mu vraveli, aby ho neobjavoval, aby sa nestaral, aby sa naň vykašlal. Mal som ho nechať skapať v blázinci.
„Jeden múdry muž mi raz povedal,“ začal veľmi opatrne Rozum, „ všetko, čo vieme o živote,“ načiahol sa dole ku kolenám a do striebornej lyžičky nabral vodu z mora, „ je v tejto lyžičke.“
Zostal chvíľu ticho stáť.
„..a všetko to ostatné, čo nevieme.. je zvyšok oceánu.“
Hlupák nehybne stál s vytreštenými očami nechápajúc, čo sa práve stalo.
„Takže ty mi chceš tvrdiť, že si ma uprostred noci vytiahol z postele pre takúto kravinu?“
Hlupák sa rozbehol naproti Rozumu do vody a vrazil mu päsťou do pravej polky tváre.
„Ja, ty idiot, viem všetko. Chápeš?! Všetko!“
Rozum sa pozviechal a sotil ho. Hlupák sa pošmykol na kameni a padol do vody.
„Zabijem ťa! Ešte raz sa ma dotkni a zabijem ťa, prisahám.“
Rozum na neho hľadel z výšky. Sledoval ako mu vlny obmývajú telo a nedovolia mu postaviť sa. Zohol sa k nemu, prsty mu vopchal do úst a na silu roztvoril.
„Pi! Tak pi!“

Vlny mu vrážali do tváre a Hlupák sa začal dusiť. Telo sa mu zmietalo a medzi prívalmi vody sa snažil kričať. Ale Rozum ho nepustil. Vedel, že ešte nie je správny čas. Nekonečné minúty boja Hlupáka úplne vyčerpali.
Zomriem tu. Viem to.
V tej chvíli ho Rozum vytiahol na pláž. Nevládal už odporovať, nadávať mu, hroziť. Vykašliaval zbytky vody zo svojich pľúc.
„Prečo?“ vypadlo z neho pritom ako sa snažil pochytiť dych.
„Aby si pochopil.“
„Aby som pochopil čo?“

Po pláži si vykračovalo Porozumenie. Prišlo úplne blízko Hlupáka.
„Ďakujem ti, Rozum. Odviedol si skvelú prácu.“
Dlaň priložilo na Hlupákovo mokré čelo. Vtom ustála hladina mora.
„Aby som pochopil čo?“ zopakoval zmätený hlupák.
„Že nikto nemôže zožrať všetku múdrosť sveta.“

Nemôžeš vedieť. .. nikdy

28.07.2018

Milý denníček, mám ťa ako lacnejšiu náhradu terapeuta. Tu opäť Romana. Som zúfalá! Je 24.novembra a za mesiac sú Vianoce. Veríš tomu? Takto pred rokom som bola nadšená z vlastnoručnej výzdoby v celom byte a s veľkým úsmevom sa ovíjala Marekovi okolo pliec. Bola som šťastná. Bože, nie. Bola som falošne šťastná. A čo je vlastne šťastie? Ježiš.. zase [...]

ONA

28.07.2018

Je pravda, že som tam nešiel náhodou. Bar Vaše potešenie bol od môjho domu niekoľko kilometrov, ale vždy to stálo za to. V nabitom kalendári plnom obchodných stretnutí, som si štvrtky večer vyhradzoval práve pre ňu. Nebola typ ženy, za ktorou sa otočí každý chlap. Nemala tie správne krivky. Plné prsia a oblé boky. Nevyžarovala z nej tá dravá sexualita, s akou som sa [...]

Čo budeš, ak budeš veľká?

10.07.2018

Keď som bola malé dievča, pýtali sa ma, čo budem, ak vyrastiem. V tej dobe som odpovedala veci ako raketová fyzička, biochemička, finančná plánovačka, analytička počítačových systémov. Ani by mi nenapadlo, že som si mala vytýčiť oveľa ľahší cieľ. Počas života som zistila, že fyzika, matematika a ani počítačové systémy nie sú odbory, v ktorých budem vynikať. [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 85650x
Priemerná čítanosť článkov: 2763x

Autor blogu

Kategórie