Založ si blog

Ten pohľad mi vyrazil dych

V živote je len pár nezabudnuteľných a neopakovateľných zážitkov. Ja som mala tú česť jeden z nich prežiť. Vryl sa mi do morku kostí viac než by som chcela.

19:37, 8. január, Rokefellerova ulica

Sedela som na bielej koženej sedačke v luxusnej obývačke a pozerala posledné minúty strašného konca. „Vedel som, že zomrie aj on.“ „A ja som tak dúfala, že sa zachráni.“ Štyria sme polemizovali nad osudmi postáv v hororových filmoch. Bolo niečo po ôsmej, keď Patrik vstal a zahlásil nám, že odchádza za frajerkou.  Ako správni priatelia sme si ho trochu doberali, kým urazený nezabuchol vchodové dvere. „Dano, zahraj nám niečo na gitare,“ drankala kamarátka Kristína. Po pár minútach sa rozľahlým domom niesli jemné tóny Bryana Adamsa a Danov tichý chrapľavý hlas. „Koľko rokov sa už učíš hrať na gitare?,“ spýtala som sa zo zvedavosti. „V marci to bude deväť.“ Jednoducho nádhera. Mať tak vlastnú gitaru a jeho talent a zahrať si vždy, keď život nie je práve zhovievavý. Upokojení melódiou, vytočení do všetkých svetových strán sme začali pospávať. Kristína nečakane precitla a vykríkla do ticha :„ Vonku niekto je!“ „Veľmi vtipné. Kto? A čo by chcel večer o desiatej na cudzej záhrade?“ „Nesrandujem, naozaj tam vonku niekto bol. Videla som biely kabát.“  Náš spánok bol preč. Ostražito sme sondovali jednotlivé zákutia tmavej záhrady prilepení nosmi na presklenú stenu obývačky. „Podľa mňa sa ti to len zdalo. Celá rodina odišla na dovolenku a ja som si len na poslednú chvíľu rozmyslel, že nepôjdem. V podstate by nikto nemal byť doma. Nemá sem kto chodiť.“ „Čo keď vás chcú vykra..“ Vtom muž v bielej bunde s kuklou na hlave päsťami silno vrazil do skla. Domom sa ozvali zúfale vzlyky Kristíny. Všade sme rýchlo zhasli svetlá a Daniel z kuchyne doniesol veľký strieborný nôž. „Čo s tým chceš pre Boha robiť?“ Letmo sa na mňa pozrel, vyšiel na terasu a vykríkol do tmy: „Je tu niekto? Hej!“ Schované za sedačkou sme sledovali situáciu. Daniel sa otočil, zložil nôž a s úsmevom povedal : „Nikto tu nie je.“ So strachom v očiach sme zbadali bieleho muža ako plnom silou vrazil do Danielovho chrbta, vyrazil mu z ruky nôž a začali sa biť. Kristína okamžite zavrela dvere vedúce na terasu a ja som sa roztrasenými rukami snažila naťukať číslo polície. Strach úplne ochromil moje telo, aj moju myseľ. Nedokázala som si spomenúť na tie tri čísla, ktoré nás učia už od materskej školy. Telefón som dala do rúk Kristíny a snažila sa vymyslieť ako ujdeme. Pozrela som sa na terasu, kde ležal Daniel a zvíjal sa v bolestiach. „Do izby! Hneď!“ zakričala som na Kristínu. Vbehli sme do Danielovej izby a šepotom som sa ju snažila upokojiť. „Ja tu nechcem zomrieť,“ plakala. „Musíme sa schovať. Kde sa tu dá skryť?“ hľadela som na ňu s nedočkavosťou. „Ja neviem. Do skrine, pod posteľ?“ Hlavou mi preblesli všetky hororové časti, kde sa dievčatá schovajú pod posteľ a ticho čakajú na svoju smrť, s nádejou, že ich nenájdu. Vtom niekto zabúchal na zavreté drevené dvere od Danielovej izby. „Otvorte! Otvorte, lebo vás zabijem!“ Tieto slová úplne vybičovali môj strach a jediné, v čom som videla záchranu bolo okno. Ráznym trhom som otvorila rám mohutného okna. Všetky lampy, fotky, trofeje na parapete sa porozbíjali na zemi pod mojimi nohami. „Poď!“ zrevala som dozadu. Na okne som nohou vykopla sieťku a skočila dole na cestu.  „Kristína bež!“ boli posledné slová, čo som stihla zakričať. Snažila som sa bežať najrýchlejšie ako som dokázala. V strede parku som zazrela ženu venčiacu svojho psa. „Prosím vás, pomôžte, kamaráta dobodali a chcú mu vykradnúť dom!“ dychtivo som povedala. Žena sa na mňa skepticky pozrela. „Prosím!“ naliehala som. Keď sa pozrela na moje nohy v ponožkách ako prestupujú v snehu, uverila. „Ktorý to je dom?“ Otočila som sa a prstom ukázala smer. Pred domom som zbadala Daniela ako sa chytá za brucho a útočníka v bielej bunde vedľa neho. Zbystrila som pozornosť a v nočnom tichu započula… smiech. „Smiech?“ Zreničky mi privykli na tmu a vtedy som pochopila. Spoznala som muža v bielej bunde. Bol to Patrik!

Nemôžeš vedieť. .. nikdy

28.07.2018

Milý denníček, mám ťa ako lacnejšiu náhradu terapeuta. Tu opäť Romana. Som zúfalá! Je 24.novembra a za mesiac sú Vianoce. Veríš tomu? Takto pred rokom som bola nadšená z vlastnoručnej výzdoby v celom byte a s veľkým úsmevom sa ovíjala Marekovi okolo pliec. Bola som šťastná. Bože, nie. Bola som falošne šťastná. A čo je vlastne šťastie? Ježiš.. zase [...]

ONA

28.07.2018

Je pravda, že som tam nešiel náhodou. Bar Vaše potešenie bol od môjho domu niekoľko kilometrov, ale vždy to stálo za to. V nabitom kalendári plnom obchodných stretnutí, som si štvrtky večer vyhradzoval práve pre ňu. Nebola typ ženy, za ktorou sa otočí každý chlap. Nemala tie správne krivky. Plné prsia a oblé boky. Nevyžarovala z nej tá dravá sexualita, s akou som sa [...]

Čo budeš, ak budeš veľká?

10.07.2018

Keď som bola malé dievča, pýtali sa ma, čo budem, ak vyrastiem. V tej dobe som odpovedala veci ako raketová fyzička, biochemička, finančná plánovačka, analytička počítačových systémov. Ani by mi nenapadlo, že som si mala vytýčiť oveľa ľahší cieľ. Počas života som zistila, že fyzika, matematika a ani počítačové systémy nie sú odbory, v ktorých budem vynikať. [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 85603x
Priemerná čítanosť článkov: 2761x

Autor blogu

Kategórie